Thursday, April 1, 2010

Crita dalam Bus


Salam,

April Fool...aku dah kenak dah malam kelmarin. Adalah Mat Jiwang facebook ku tok nyakat aku ngan crita yang polah aku menangis sampai ke pagi. Paduhal tek aku dikenakan ya!!! Mun ku balit, siap ya kelak ku kerjakan. Anyway, relak2 ba. Minggu tok Holy Week, iboh manaz gilak. Ba kata Jesus tek "Love Your Enemies, as I LOVE You". Kata2 2000 taun dolok sampai kinek tok masih agi power keda Kopi Kaw.

Chakap pasal Holy Week tok, aku ada crita yang ku mok kongsi ngan kitak semua urang. Pelik tapi nang benar2 terjadi. Petang tadik, masa dalam bus mok balik ke apartment ku, adalah miak empuan itam tok berceramah pasal agama dalam bus. Aku terkezut jua ngan ya tok. Berani kedak Super Wonder Woman. Ya madah semua orang mesti ingat yang hidup kat dunia tok sementara ja & cuma Jesus ja jalan sebenar kepada kehidupan kekal. Ya aku tau lah sebab aku tok kristian jua. Sebagai orang kristian, nang percaya yang Jesus boleh menyelamatkan orang dari kejahatan & bangkitkan urang mati jadi idup semula. Pas abis ceramah sekejap ya, miak empuan tok ngajak semua orang berdoa sama ngan ya. Auks ja aku. Ku berdoa dalam ati ku.

Si Gadis Hitam : Ya Tuhan, bukalah pintu hati kami semua untuk menerima mu Ya Tuhan. Serapkan lah Roh Kudus pemberian Mu ke dalam jiwa kami yang lemah ini. Dengan kuasa pemberian Mu ya Tuhan, kami berharap dapad mengharungi hidup ini yang penuh dengan duka & cabaran. Jadikan lah kami anak domba Mu ya Tuhan........

Abis aja Si Gadis Hitam ya berdoa, sik ku sedar aik mata ku pandai guguk. Beremo jua aku dengar ya berdoa eh. Nasib pandai cover ala2 Hindustani. Ya salute aku ngan miak empuan ya. Berani demi cintanya kepada Tuhan Jesus.....


Happy Good Friday & Easter to all my Christian friends in the USA & in Malaysia. May God blesses your life and fills with His LOVE, JOY & HAPPINESS.....


2 comments:

gus said...

wow. kuasa alah tala. bukan main2

Globalized Dayung said...

Benar...ku nangis sekejap...apakah benda ku nangis pun ku sik tau eh!!!